Skip to main content

Υποστηρίζοντας το Σχολείο του Μέλλοντος/ Teaching for the future

 2020-1-EL01-KA101-078285

Υποστηρίζοντας το Σχολείο του Μέλλοντος/ Teaching for the future


Αναγκαιότητα – Στόχοι του προγράμματος

Στο Γενικό Λύκειο Ακρωτηρίου έχουμε θέσει ως στόχο τη βελτίωση του

παρεχόμενου διδακτικού μας έργου μέσω της ένταξης των ΤΠΕ στην διδακτική

μεθοδολογία και στην μαθησιακή διαδικασία, καθώς και την ενδυνάμωση του

ψηφιακού εγγραμματισμού των μαθητών μας. Έτσι το πρόγραμμα αυτό

σχεδιάστηκε για να βελτιώσουμε την ποιότητα του παρεχόμενου έργου μας και

να εναρμονίσουμε τις διαδικασίες του σχολείου με τις ανάγκες και τις

απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής. Η συμπεριληπτική εκπαίδευση, η ένταξη των

ΤΠΕ/πολυμέσων στην μαθησιακή-εκπαιδευτική διαδικασία και η διεθνοποίηση

αποτελούν ανάγκη για το σχολείο μας.

Το σχέδιο αυτό γράφτηκε λίγο πριν την έλευση της πανδημίας όπου

αποδείχθηκε ότι ήταν πραγματικά πολύ μεγάλες οι ανάγκες μας στον τομέα των

νέων τεχνολογιών.

Στόχοι του συγκεκριμένου σχεδίου ήταν η:

-Βελτίωση της ψηφιακής κατάρτισης των εκπαιδευτικών ώστε να είναι σε θέση

να εισάγουν καλές και καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές μάθησης στην τάξη

τους.

-Αξιοποίηση των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων και των Ανοικτού

Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος σε όσο το δυνατό μεγαλύτερο εύρος γνωστικών

αντικειμένων.

-Ένταξη του ψηφιακού υλικού και λογισμικού στη διδασκαλία.

-Ένταξη των ΤΠΕ στην τάξη στην παράδοση, εξέταση και αξιολόγηση του

μαθήματος.

-Διεύρυνση του διεθνούς δικτύου του σχολείου: Διεύρυνση των επαφών με

εκπαιδευτικούς από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και των δικτύων με

εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτές και φορείς άλλων ευρωπαϊκών κρατών, με στόχο

την ανταλλαγή ιδεών και πρακτικών για την εκπαίδευση.

-Προσέγγιση στον κόσμο του μαθητή και καλύτερη διαχείριση προβλημάτων της

σχολικής τάξης.

-Πιστοποίηση και αναγνώριση της ψηφιακής κατάρτισης των συμμετεχόντων

εκπαιδευτικών.


Δραστηριότητες

Το έργο αφορούσε στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών μέσα από δομημένους

κύκλους σεμιναρίων πάνω σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας. σε δύο


θεματικές, στις ΤΠΕ/ πολυμέσα και την ένταξή τους στη διδακτική μεθοδολογία,

καθώς και πάνω στην προσέγγιση STEM για τη διδασκαλία των Θετικών

Επιστημών.

Οι τίτλοι των σεμιναρίων ήταν:

1. Photo and Video Making in your Classroom: the

Educational Power of Multimedia 2.Social Media in the

Classroom

3. There Is an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student

Learning

4. STEAM


Background -Objectives of the project

In Geniko Lykeio Akrotiriou we have set the goal of enhancing our teaching methods

with the integration of ICT in the learning process as well as strengthening the digital

literacy of our students. This project was planned to improve the quality of our

provided work and to harmonize the school’s procedures with the needs and the

requirements of the modern era. Therefore, inclusive education, the integration of

ICT/multimedia in the educational process and internationalization are a strong

necessity for our school.

As this Erasmus plan was submitted just before the advent of the pandemic, it

turned out that our needs in the field of new technologies were really great.

The aims of this specific project were the following:

-improving the digital training of teachers so that they can introduce innovative

pedagogical learning practices in their classrooms.

-Utilization of Open Educational Resources and Open Educational Environments in

the widest possible range of students.

-Integrating digital hardware and software into the teaching process.

-Integrating ICT into the classroom, in course delivery, examination and assessment.

-Expanding the school’s international network, developing more contacts with

teachers from other European countries and forming networks with teachers,

trainers, and institutions of other European countries, with the aim of exchanging

ideas and practices on education.

-Approaching the student’s world and managing classroom problems in the best

way.


-Certification and recognition of the digital training of the participating teachers.


Activities

The activities that were carried out were those of the original application. The

project involved the training of teachers through structured seminars on innovative

teaching methods in two subjects-ICT and multimedia- and their integration into the

teaching methodology. In addition, the teachers of sciences were trained on the

STEM approach.

The titles of the seminars were:

1. Photo and Video Making in your Classroom: The Educational Power of Multimedia

2.Social Media in the Classroom

3. There Is an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student

Learning

4.STEAM.

Popular posts from this blog

Erasmus τον Οκτώβρη στο Γενικό Λύκειο Ακρωτηρίου

Τον Οκτώβρη που μας πέρασε ξεκίνησαν για αυτό το σχολικό έτος οι μετακινήσεις και οι φιλοξενίες μαθητών για το πρόγραμμα Erasmus Διαπίστευση 2021-27. Την εβδομάδα 15-21 Οκτώβρη μια ομάδα 10 μαθητών με δύο συνοδούς εκπαιδευτικούς μετακινήθηκαν στο Παλέρμο της Ιταλίας. Η συνεργασία με αυτό το σχολείο είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη σχολική χρονιά με φιλοξενία των Ιταλών στα Χανιά. Το πρόγραμμα είχε περιβαλλοντικό θέμα και περιλάμβανε ποικιλία δράσεων. Μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε και να πραγματοποιήσουμε πλήθος δραστηριοτήτων στην Κοιλάδα Oreto, σε κέντρο ενημέρωσης για το νερό στη Μεσόγειο,   σε αγροτουριστική μονάδα παραγωγής προϊόντων από άτομα με ειδικές ανάγκες, στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Europe Direct , σε μελισσοκομική μονάδα. Επιπλέον η ομάδα δούλεψε μέσα στο χώρο του σχολείου σε εργαστήρια ανακύκλωσης όπου κατασκεύασαμε   διακοσμητικά αντικείμενα και κοσμήματα από πλαστικά μπουκάλια. Ακόμη επισκεφθήκαμε την πολή Cefalù όπου μας υποδ...

Membrilla Απρίλης 2024

  Επίσκεψη επτά μαθητριών και  δύο καθηγητριών του ΓΕΛ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ στο σχολείο IES MARMARIA στην πόλη Membrilla της Ισπανίας στο πλαίσιο του προγράμματος Διαπίστευσης 2021-27 του προγράμματος Erasmus+/Δράσης ΚΑ1, από τις 08/04/2024 έως τις 12/04/2024.   Την πρώτη μέρα, μας υποδέχθηκαν με θερμό καλωσόρισμα σε τελετή που είχαν ετοιμάσει σε ειδικό χώρο οι μαθητές/τριες και οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί του σχολείου IES MARMARIA στη Membrilla της Ισπανίας. Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης στους χώρους του σχολείου, ανταλλάξαμε σκέψεις, εμπειρίες και πληροφορίες, γνωρίζοντας το σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον τους. Αφού δοκιμάσαμε τα διάσημα churros, ξεναγηθήκαμε στην πόλη και μας προσφέραν την ευκαιρία να συλλέξουμε εικόνες και γνώσεις που αφορούν στη δομή και την αρχιτεκτονική της, μαζί με ιστορικές και πολιτιστικές πληροφορίες. Οι δραστηριότητες φύτευσης δέντρων εντός του σχολικού χώρου, εξυπηρετούσαν αφενός συμβολικούς σκοπούς και αφετέρου προώθησαν τη σύνδεσή μας με τη φ...

Ελσίνκι 21/08/2023 έως 26/08/2023

Ελσίνκι 21/08/2023 έως 26/08/2023 Φορέας Υποδοχής : Europass Teacher Academy   Τίτλος Σεμιναρίου : Ε mpowered Teachers: Rediscover Your Motivation and Energy Συμμετείχε η   Εκπαιδευτικός Μαραγκουδάκη Μαρία ΠΕ78 Στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS +/Δράσης ΚΑ1 Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης -   Παρακολούθηση σεμιναρίου   στα πλαίσια της Διαπίστευσης 2021-27, του σχολείου μας, με κωδικό αριθμό :   2022-1-EL01-KA121-SCH-000066436, παρακολούθησα το σεμινάριο του φορέα Europass Teacher Academy με τίτλο «Ε mpowered Teachers : Rediscover Your Motivation and Energy » στο   Ελσίνκι για έξι ημέρες. Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε σε ένα κατάλληλα διαμορφωμένο και φιλόξενο χώρο, στο κέντρο της πόλης. Η επιμορφώτρια καθηγήτρια ήταν άριστα προετοιμασμένη και καταρτισμένη στο αντικείμενό της και συνέβαλε να δημιουργηθεί κλίμα επικοινωνίας και   αλληλεπίδρασης στην 10μελή ομάδα. Συμμετείχαν και άλλες   εκπαιδευτικοί ...