2020-1-EL01-KA101-078285
Υποστηρίζοντας το Σχολείο του Μέλλοντος/ Teaching for the future
Αναγκαιότητα – Στόχοι του προγράμματος
Στο Γενικό Λύκειο Ακρωτηρίου έχουμε θέσει ως στόχο τη βελτίωση του
παρεχόμενου διδακτικού μας έργου μέσω της ένταξης των ΤΠΕ στην διδακτική
μεθοδολογία και στην μαθησιακή διαδικασία, καθώς και την ενδυνάμωση του
ψηφιακού εγγραμματισμού των μαθητών μας. Έτσι το πρόγραμμα αυτό
σχεδιάστηκε για να βελτιώσουμε την ποιότητα του παρεχόμενου έργου μας και
να εναρμονίσουμε τις διαδικασίες του σχολείου με τις ανάγκες και τις
απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής. Η συμπεριληπτική εκπαίδευση, η ένταξη των
ΤΠΕ/πολυμέσων στην μαθησιακή-εκπαιδευτική διαδικασία και η διεθνοποίηση
αποτελούν ανάγκη για το σχολείο μας.
Το σχέδιο αυτό γράφτηκε λίγο πριν την έλευση της πανδημίας όπου
αποδείχθηκε ότι ήταν πραγματικά πολύ μεγάλες οι ανάγκες μας στον τομέα των
νέων τεχνολογιών.
Στόχοι του συγκεκριμένου σχεδίου ήταν η:
-Βελτίωση της ψηφιακής κατάρτισης των εκπαιδευτικών ώστε να είναι σε θέση
να εισάγουν καλές και καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές μάθησης στην τάξη
τους.
-Αξιοποίηση των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων και των Ανοικτού
Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος σε όσο το δυνατό μεγαλύτερο εύρος γνωστικών
αντικειμένων.
-Ένταξη του ψηφιακού υλικού και λογισμικού στη διδασκαλία.
-Ένταξη των ΤΠΕ στην τάξη στην παράδοση, εξέταση και αξιολόγηση του
μαθήματος.
-Διεύρυνση του διεθνούς δικτύου του σχολείου: Διεύρυνση των επαφών με
εκπαιδευτικούς από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και των δικτύων με
εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτές και φορείς άλλων ευρωπαϊκών κρατών, με στόχο
την ανταλλαγή ιδεών και πρακτικών για την εκπαίδευση.
-Προσέγγιση στον κόσμο του μαθητή και καλύτερη διαχείριση προβλημάτων της
σχολικής τάξης.
-Πιστοποίηση και αναγνώριση της ψηφιακής κατάρτισης των συμμετεχόντων
εκπαιδευτικών.
Δραστηριότητες
Το έργο αφορούσε στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών μέσα από δομημένους
κύκλους σεμιναρίων πάνω σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας. σε δύο
θεματικές, στις ΤΠΕ/ πολυμέσα και την ένταξή τους στη διδακτική μεθοδολογία,
καθώς και πάνω στην προσέγγιση STEM για τη διδασκαλία των Θετικών
Επιστημών.
Οι τίτλοι των σεμιναρίων ήταν:
1. Photo and Video Making in your Classroom: the
Educational Power of Multimedia 2.Social Media in the
Classroom
3. There Is an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student
Learning
4. STEAM
Background -Objectives of the project
In Geniko Lykeio Akrotiriou we have set the goal of enhancing our teaching methods
with the integration of ICT in the learning process as well as strengthening the digital
literacy of our students. This project was planned to improve the quality of our
provided work and to harmonize the school’s procedures with the needs and the
requirements of the modern era. Therefore, inclusive education, the integration of
ICT/multimedia in the educational process and internationalization are a strong
necessity for our school.
As this Erasmus plan was submitted just before the advent of the pandemic, it
turned out that our needs in the field of new technologies were really great.
The aims of this specific project were the following:
-improving the digital training of teachers so that they can introduce innovative
pedagogical learning practices in their classrooms.
-Utilization of Open Educational Resources and Open Educational Environments in
the widest possible range of students.
-Integrating digital hardware and software into the teaching process.
-Integrating ICT into the classroom, in course delivery, examination and assessment.
-Expanding the school’s international network, developing more contacts with
teachers from other European countries and forming networks with teachers,
trainers, and institutions of other European countries, with the aim of exchanging
ideas and practices on education.
-Approaching the student’s world and managing classroom problems in the best
way.
-Certification and recognition of the digital training of the participating teachers.
Activities
The activities that were carried out were those of the original application. The
project involved the training of teachers through structured seminars on innovative
teaching methods in two subjects-ICT and multimedia- and their integration into the
teaching methodology. In addition, the teachers of sciences were trained on the
STEM approach.
The titles of the seminars were:
1. Photo and Video Making in your Classroom: The Educational Power of Multimedia
2.Social Media in the Classroom
3. There Is an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student
Learning
4.STEAM.